fredag 9 september 2011

Träffa Säter…

Eller hela Dalarna rättare sagt.

Runt om i Dalarna ordnas imorgon lördag en massa aktiviteter för att locka folk till Dalarna…dels såna som någon gång i livet valt att lämna vårt vackra län och även andra.

I Säter hålls en massa aktiviteter i Säterdalen från kl. 10.00 och långt in på eftermiddagen med en massa roligheter för både barn och vuxna. Många av butikerna i staden har erbjudanden denna dag och detta är mitt bidrag :-)-

annons_110909

De gjorde en rolig grej på skolgården idag där alla barn på hela skolan gemensamt släppte 100-tals heliumballonger upp i luften där det stod små meddelanden som “ Säter är en fin stad” på.

Vilmer, min 10-åring filmade självklart hela händelsen på sin mobil…det var häftigt att se hur de räknade ner från 10 och sedan flög alla ballonger upp i luften…..jag undrar just vart de landade…kanske nere i Värmland :-)?

Så välkomna till en vacker liten trästad imorgon.

Varma kramar

Melinda

6 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Säter är en fin stad- var på bröllop där i somras;) Ha en toppenfin dag i morgon! Kram Johanna

Viola sa...

Lycka till med försäljningen, hoppas det kommer massor med kunder :) kram

hemma hos lilla mej sa...

Lycka till med försäljningen.Hoppas det blir mycket folk.Ha en härlig lördag.Kram Rita ♥

Två systrar sa...

kul idé med ballongerna, så skulle man kunna göra på ett bröllop kanske :-) Ha en härlig söndag nu! Kram C

Malin sa...

Jag har inte fått någon ballong hos mig i Värmland men ska hålla utkik:-) De kanske flyger runt än. Gillar ju urmysiga Dalarna och Säter. Hoppas dagen blev lyckad!
Kram Malin

Evelina sa...

Nej MEN, vilken fiin blogg du har.
Jag länkar. :)
Må så gott, kram Evelina