måndag 15 augusti 2011

Liten blir större…

Hejsan.

Vi har ägnat en halv vecka åt att städa, rensa, möblerat om på både Vilmer och Viktors rum.

Egentligen så skulle jag ta tag i vårt sovrum, vardagsrum och kök…jag blir ju frustrerad när det har sett lika ut lite för länge.

16

Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig och så här i efterhand så känner jag mig så nöjd att det blev pojkarnas rum istället.

3

Eftersom Viktor ritar så mycket så behövde han en större plats att sitta vid.

4

Dessutom behövdes det mera förvaring. Vilmers rum ska jag visa er en annan dag…väntar bara på att den sista (lilla) häftiga detaljen ska bli klar…nämligen hans nya säng :-).

8

Viktor har också fått en ny säng, en antik järn och mässingsäng som jag har köpt och hämtat för några veckor sedan.

9

Vi bytte även plats på Viktors kök och byggde upp det på denna lilla platå istället. Det blev lite mindre men mycket bättre och framförallt så blev det ett stort hörn där vi fick plats med lite annat…

14

En byrå och en gammal bänk med lite gosedjur.

7

En detaljbild på bokhyllan bredvid sängen.

6

Detaljbild i fönstret.

5

Sagosoffan är ett måste att ha även om en soffa nog tar upp lite väl stor plats i rummet men nu satte jag hans lilla bord och stolar där också så det blev som en helhet istället.

Det var allt för denna gång.

Sköt om er.

Kraaam

Melinda

10 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Vilket underbart vackert barnrum. Så fina färger ihop, det ser ut som en dröm.

Kram Paula

Huset på berget sa...

Hej Melinda!
Vilkey fint barn rum! Väntar med spänning på att få se det andra rummet. Var har du köpt dom runda "askarna" med traktor på? Skulle vilja få tag i lika till min sons rum!
Kram Anki

Tinas bo sa...

Vilket paradis!!!
Där kan han leka och vara lycklig!!
Järnsängen är ju en dröm!!

Kram Tina

Johanna Stålros sa...

Så himla fint, känn dig riktigt nöjd!!! Ska bli kul att få se de andra rummen så småningom....Kram Johanna

mig & alice sa...

Hej Anki.

Jag har försökt att kommentera på din blogg men det går inte?

Boxarna på Viktors rum finns i min butik. Om du vill att jag ska skicka till dig så hör av dig på min mail melinda@migoalice.se

Ha det så gott.
Kraaam
Melinda

annaslantliv sa...

Det är otroligt fint alltihop! Jag blir så inspirerad.
Ida ville absolut ha en sån sång hon med, för att inte tala om alla kaniner...

Kram Anna

Photo by Maria sa...

Himla fint barnrum.. Snygga detaljer och färger..

Kram Mia

G:a Affären sa...

Hej goa Melinda!
Lyckliga barn som får ha dig som mamma! Åhh, vilken miljö, jag är säker på att detta påverkar oss positivt även senare i livet.

/C

Lollo sa...

Hej Melinda!
Ni har verkligen det så fint hemma. Nästa gång du är på Gotland kan du komma hem till mig och fixa mitt hem lika fint, du är grym!
Tavlan jag köpte av dig passade perfekt på väggen vid matbordet! Måste snart göra ett besök till och fylla på med massa fint som du har i butiken!

Kramar Lollo, Gotland

Sandra sa...

Hej! Så fina barnrum, verkligen inspirerande till lekstugan vi ska renovera i somar nu, speciellt hörn-köket.

Jag var lite nyfiken på vart man kan få tag på den ubersöta svarta giraffen(?) med prickar på...? Är det Maileg, känner inte igen den?

Kram/Sandra