söndag 20 mars 2011

Vid ett tillfälle…

Hade vi ett badkar i vardagsrummet, numer huserar ett i hallen.

Jaa, jag tänkte bara att ni skulle få se en liten smyg av hur vi lever här hemma nuförtiden.

Vi upptäckte ju att vårt “gamla” gjutjärnsbadkar som vi skulle sätta in nere i badrummet var sisådär 4 cm för långt.

Hur göra???

Skulle vi ta en rondellslip och försöka kapa bort de fördömda 4 cm? Då skulle det innebära att vi var tvungna att bära ut åbäket ( x antal kg)för att inte orsaka en brand inne, dessutom så var vi nog tvungna att reemaljera det på det “skadade” stället…vem skulle göra det?

3

Nej, till sist kom vi överens om att det inte var värt besväret helt enkelt så beställde vi ett nytt…som nu står på högkant i vår hall :-).

4

Snygga tassar som det så småningom ska stå på.

2

Sådan här gulklistrad pappersbana har vi klistrad på golvet runt om i hela huset…..snyggt som attan…NOT!!!

1

Här ser ni iallafall att den gamla dörren som vi har haft i gömmorna i några år har kommit på plats in till badrummet på övervåningen. Om den ska målas?

Nääää, jag tycker den är otroligt snygg som den, dessutom så gjorde den sig bra mot tegelväggen :-).

5

Dessa otroligt vackra tulpaner fick vi av C och P som var på middag hos oss igår kväll….jag vill dela ut varsin bukett till alla er som läser och kommenterar min blogg fast jag är så urusel på det själv…tack, det värmer enormt.

Soooooliga vårkramar till er alla.

Melinda

4 kommentarer:

Lantliv och Loppis sa...

Dörren är helt underbar!! Måla inte den ;)
Fint med tassbadkar =)
Hoppas du får en fin vårvecka!
Kram Ellen

Mitt skabbiga chica hus sa...

Håller med föregeående talare, målar du dörren ska du få på moppo, huuur fin som helst!

Ser med spänning fram emot badrummet, vi ska ju renovera vårt snart....

Kram! Mia

Anonym sa...

Tänk dig den dagen du ligger i badet och sjunger opera eller n´åt!
Kanske hörs det ända hit......

Tror det blir jättefint även med det nya karet. Vart leder den fina dörren? Jag blir så nyfiken!

Kramar från Carina

Emmas Verden sa...

å så fin dør Melinda :) kjempefint blir det hos dere..
håper du har det fint.. :)
klem Anne♥