onsdag 16 februari 2011

I brist på fantasi…

Hej alla.

Jag börjar verkligen att tröttna på detta eviga vinterland.

Ett totalt Ilandsproblem, jag vet…tom. kanske ett riktigt svenskt gnällproblem…Men jag VILL ändå att våren ska komma snart!!! Kan ni förstååå det? :-)

Alltså har jag brist på fantasi och egentagna bilder…då är det ju tur att man har ett helt sparat bildarkiv med läckra bilder att bjuda på .

23971f

Dessa strutar ifrån Jeanne Darc Living att ha på vårlökarna är bara för vackra.

23971d

Visste ni att hyacinten egentligen är en vårlök? Vi förknippar ju dem här i Sverige mest som en julblomma.

Sköt om er.

Kraaam

En frussen Melinda

9 kommentarer:

Krusidull sa...

Gokväll i stugan
Visst kan vi stå ut med denna vinter, tänk på vilken sommar vi hade och att den säkert blir lika bra igen.Lek lite och leta vårtecken, 1st/dag så ska du se att efter en vecka har du fått ihop en hel del.Känns lite lättare.
Kram
Monica

Josefine-Elvine sa...

Vilken fin bligg du har :) Här skall jag kika in lite oftare :)

Hemma hos oss längtas det efter våren helatiden! Börjar bli trött på vinterkylan! Vi har haft runt -27 grader i nästan en vecka här i Finland! Brr!

Just nu proppar jag lägenheten full av tulpaner och pastellfärger :) då käns våren lite närmare :)

Kram Josefine från Finland

hemma hos lilla mej sa...

Ja visst är det bara så segt nu.Men jag gör vår inne .Frossar i tulpaner och vårlökar......Fina strutar.Hoppas att du står ut snart kommer den när man minst anar.Ha en skön kväll .Varm kram Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

Jadu den känns väldans dryg nu.....vintern....och dne ska tydligen hålla sig kvar ett bra tag till, måtte de spått fel, för jag vill ha vår!
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Madame Morell sa...

Att hyacinten är en vårblomma fick jag också nyss reda på.
Jag är innerligt trött på vinter och snö.
Jessika

Fräknis sa...

Halloj!
Jag håller med dig, men jag köper tulpaner varje torsdag så man får ha lite vår på köksbordet över helgen i alla fall. För ett par veckor sen så tvingade jag upp sambon i körsbärsträdet (det är högt) och han knippsade av ett par kvistar och en liten fren till mig. Nu blommar dom jätte fint. Tusen små vita blommor på kala kvistar. Vackert och lite vårigt!
Kram & trevlig helg!
/malin

linnea-maria sa...

Ja jag sparar mina hyacintlökar och hoppas att de ska komma upp nästa vår i rabatten! De där strutarna kan man ju ha på sina lökglas utan lökar i, de är så fina. Kram /Therese

Nanna sa...

Jag håller fullständigt med... visserligen är det februari fortfarande så det får ju lov att vara vinter i några få dagar till men sen efter det får det i alla fall krypa upp över 0 grader på dagen i alla fall!!!

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag håller verkligen med dig, man blir trött av detta kalla hela tiden, finns ingen ork ,vi behöver sol nu, och lite får vi väl gnälla om detta :)
Kram på dig
Jeanette