måndag 18 oktober 2010

Forts. Vilmers rum…

Hej alla och tack för alla fina kommentarer, fast jag är urkass som alltid att kommentera tillbaka. Jag vet bara inte vad jag ska ta den tiden ifrån…

Nu är Vilmers rum äntligen inrett och klart och både Vilmer och mamma är nöjda :-). ( Kom ihåg att alla bilder är klickbara för att få upp dem i större storlek.)

1 (2)

En helhetsbild ifrån dörröppningen. Skrivbordet har jag målat svart.  Den läckra stora mattan har jag köpt på Lidéns Möbler. De säljer ut dem nu för endast 495 kr!

2 (2)

Vilmers 9-årspresent en enarmad Bandit står i hörnet…om det nu var någon som funderade vad det var för koloss :-). Den hittade jag på loppis i våras.

5 (2)

Hyllan över sängen har jag inrett med lite tuffa OCH ruffa detaljer såsom en gammal baseballhandske och gamla bowlingkäglor.

9

Schablonen som man gnuggar på finns i butiken och kostar 259 kr. Jag tycker att den blev som pricken över i.

11

Den gamla läckra skolanslagstavlan hade han innan. Även den köpt på loppis.

12

In åkte det gamla ruffa  dokumentskåpet som jag fick av en kund som  frågade om jag ville ha det eftersom de tänkte kasta det i en flytt. Där håller vi på och  sortera in Vilmers miljarder legobitar efter färger…det kommer att bli perfekt. Dessutom så är det en bra förvaringsyta upptill där han kan ställa de färdiga kreationerna.

13

Ikeabänken blev över från Hannas rum då hon ville ha ett skrivbord istället. Slukar både böcker, spel och annat. I den gamla trälådan så förvaras det Kalle Anka tidningar.

14

Vilmers byrå åkte på en släng av svart och grå färg. Sedan målade jag dit nummer och stjärnor. Den lilla postlådan var tidigare ljusrosa och har suttit på Hannas rum, den fick sig också en makeover så att den skulle passa in.

15

Den gamla militärträlådan köpte jag på loppis i somras och har innehållit patroner. Nu förvaras mer harmlösa saker i den :-).

Phu, sådär… hoppas att ni höll er vakna. Som grädden på moset så har ju vi flyttat vårat sovrum till inte Vilmers rum som det var tänkt först utan till vardagsrummet. Håller som bäst på och inreda där…visar er sedan :-).

Kraaam

Melinda

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt pojkrum! Har fått jättemycket bra ideer till sonens rum som ska fixas snart. Tack! Ska kika in i din butik någon dag och bla titta på schablonen... Hälsningar Långshytte-Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Men hur himla fint kan ett Vilmerrum vara!!! Gud så snyggt och trevligt! Han får rätt start i inredningsvärlden den grabben! Mari.

Emmas Verden sa...

sååå fint Melinda :)
kan tenke meg Vilmer koser seg med nytt rom ;)
håper det er bra med deg..snart setter julehandelen inn..gleder meg til å lete frem julen i butikken :)
klem til deg..
Anne♥

Katta sa...

Otroligt snyggt pojkrum!!! Färgerna, stjärnorna på väggen och ja allt superfint.Kram Katta

Johanna_jh sa...

Fräck! Han måste vara supernöjd.
Vänliga hälsningar Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan allt undra om du ser till Vilmer alls nu, ett sånt fint rum vill man inte lämna. Så genomtänkt allt är, det här har ni nog planerat ett tag. Hyllan med sportgrejer var super, jag har en gammal racket och två käglor i en korg i vardagsrummet. Tycker det är fina grejer.
Tack för titten
Kramar
AnnaMaria
Ps, om du vill och hinner kan du kika in hos mig, din krokbräda är uppsatt.

Anonym sa...

Nämen OJ vilket underbart inrett rum! Där har ni lyckats.... IGEN :-).

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Sååå Jä...a snyggt!!.. Det här rummet hade jag själv gärna flyttat in i!
Kul när barnen gillar ens loppisfynd ;)..inte så här inte..hihi..

Ha det bäst!! Kramis Sanne

Unknown sa...

Men jjjööösssses så otroligt vackert! Du är ju bara så bäst på detta med rum, tänk om du kunde komma hit och trolla så där med min lille ossians rum, då skulle jag ju (och resten av familjen också tror jag) dö av lycka! KRAM PÅ dig du söta!

Anonym sa...

Hur fint som helst!
/Sofia

Malmkakan sa...

Dra mig baklänges va snyggt!
Jisses!
Här kommer han att stortrivas. Det är ett som är säkert.

Visst är det underbart härligt att gå loss i barnrum!

Kram, Cecilia

Photo by Maria sa...

Det rummet hade ju jag lätt kunnat ta över.. Hur snyggt som helst.. Han måste vara glad sonen :-)

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Nämen himmel alltså...vilket läckert rum han har fått !! Ojj..ojj..alla detaljerna..allt är så himla fint !!
Kraaam Anette

Fräknis sa...

Å så fiiint det blev....nu väntar jag med spänning på hur ni har det i vardagsrummet (!?)
Kram

hemtrevnad marie sa...

Supersnyggt på Vilmers rum Melinda!!
Å, såå spännande att få se ert nya sovrum sedan då:)
kraam