fredag 7 maj 2010

Så var det helg igen…

Hej hoppsan.

Jag håller så sakteliga på att ändra om lite i butiken som omväxlings skull ;-).

Igår flyttade jag mitt Mailegskåp och pyntade runt med allt inne i skåpet. Undrar om jag aldrig fick leka  som liten eftersom jag tycker att det är så himla roligt? Hahaahaa.

10

En av mina bästa vänner har nyligen köpt ett nytt hus där det finns en sidoskrubb som skall inredas som barnrum. Det hör till saken att hennes barn har flyttat hemifrån för flera år sedan och några barnbarn är inte på gång ännu.

12

Det är med andra ord hon själv som vill ha ett eget litet barnrum att pyssla i för att det är så gulligt.

13

En annan kund till mig berättade att efter  att hennes barn flyttat hemifrån så har hon gjort deras  sedan länge glömda lekstuga till ett riktigt drömpalats för kaniner och andra söta saker där hon kan få utlopp för sin leklust.

14

Kanske är det så att när våra barn flyttar hemifrån så tänds en längtan av att få hålla kvar vid det där gulliga?

15

När man själv är i småbarnsåren så går allt som oftast i 120 knyck och någonstans på vägen som glömmer vi av att njuta av våra barn…just där och då.

Jag har själv inrett ett barnrum i “ skallen” . Inte nödvändigtvis att de skall få vara några framtida barnbarn där och leka…men för min egen skull :-).

Jaa, jag har aldrig påstått att jag är riktigt frisk :-).

17

Måste bara visa er de här vackra och mycket prisvärda kuddarna som kom in häromdagen.  Var tvungen att ta med mig hem direkt :-).

18

Endast 229 kr inkl.  duninnerkudde. De är 40 ‘60 cm…Ett billigare alternativ till de dyrare JeanneDar´c kuddarna.

19

Prisvärd är även denna stora lykta som kostar 329 kr.

Imorgon så har jag 15 % på alla möbler i hela butiken!!!

Önskar er en trevlig helg.

Kraam

Melinda

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

vad mysigt att gå och pyssla och fixa med dom bara så söta kaninerna.Vad snygga kuddar bara så snygga.Ja dom gillade jag.Fin lykta.Önskar dej en mysig dag Njut och mys.Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Såå gulligt hos dina kaniner!
Och kuddarna är ju rena fyndet!
Visst är det lätt att glömma bort det roliga leken när livet rusar på men det verkar ju (tack och lov) som att det kommer tillbaka senare ;))
Ma en skön helg!
Kram Allis

Lev Vackert sa...

åh så vackert! kram

Kol och Rosors sa...

Söta Kaniner... Köpt en del MjukisDjur en sista tiden, har blivit Faster :)

Allt Väl?
Är det dax för en nu Vår -FörSommar Resa ?

En trevlig helg!
L-Lott

Lev Vackert sa...

titta gärna in på dolda bloggen o ge feedback på uppslaget! Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, så söta bilder, jag blir såå sugen på att få leka lite jag med hihi . Dina bilder väcker barnet i mig. Hede ju dockskåp som barn och har älskat att pysslat sedan dess, det går nog aldrig ur. Fina kuddar och lykta oxå. Kramar i massor/Ingela.

Anonym sa...

Kul som vanligt att titta in på din blogg! Jag kan verligen bli lite avundsjuk på din passion för din hobby (leverbröd), häftigt med människor som brinner för saker som du gör!
Ha det bra!
/Anna Maria

Tessie sa...

Super super långe sedan jag tittade in hos dig. Men så mycket fint det fanns att titta på här hos dig :-)
Vilken "inspo" jag fick gällande barnrum... tack för det! :-)

Kram Torparfrun

Vi i stan sa...

Vilka otroligt fina bilder ifrån ditt lilla kanin hus =) Nu blev jag så in i bomben inspirerad till att sätta igång med ett hus till min dotters kanin flicka =)
Och jag som hade tänkt vänta i ett år eller två (not! ;)


Kram från Malin