måndag 1 mars 2010

Snö, snor och skrot…

Jaa, det är vad mitt liv består av just nu.

Här blir inte mycket gjort hemma. Det har formligen vällt in varor i butiken under två veckors tid och jag hinner inte undan med hälften innan det kommer in nytt.

Härligt bekymmer? Javisst…men ibland kan det faktiskt bli för mycket av det goda och med en rejäl förkylning i kroppen så  går det ju lite trögt i både kropp och knopp.

25

Igår så var jag och min moster iväg på ett litet dagsäventyr för att få komma ifrån vardagen lite.  När Janne fyllde år så fick han 2 biljetter till Buddy Holly musical uppe i Leksand av mig.

  Då jag redan varit på den med mamma så bjöd Janne med sig Carinas man Peo.

27

Vi släppte av dem vid arenan. Sedan styrde vi kosan mot en stor loppis som jag älskar att gå på.

Man skulle nog behöva ha en halv dag att gå där för att hinna se allt  men vi hade bara ca 1 1/2 timme på oss.

Det var till att ratta in loppisspanarögonen och röra sig snabbt framåt. Jag hittade faktiskt en del skrot. Fast det många tycker är skrot är ju detsamma som en skatt för mig ;-).

35

Dessutom så hann vi hälsa på hos min bror och hans blivande fru…där fick jag en sak som jag länge letat efter, nämligen en gammal registreringsskylt, tack bror.

Blev så himla glad!!!

44

Vilmers rum ska ju få sig en makeover här snart och jag håller på och samlar på mig saker dit. Tyvärr har jag inte hunnit fotat något av det jag köpte ännu. Det kommer…

Nu ska jag slänga omkull mig lite i soffan och hämta igen lite krafter.

Sköt om er.

Kraam

Melinda

10 kommentarer:

Åsa sa...

Krya på dej!! //Åsa

annaslantliv sa...

Krya på dig!
Med allt detta snöande kan man inte bli annat än sjuk.
Vår NU tack!

Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du blir pigg snart. Här är det också mycket snor och snö just nu, trist. Var det Tulavippan du var och sprang runt på? Det var ett tag sedan jag var där men är lite sugen att åka dit snart igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Willewira sa...

Gumman!

Men förkylning i kroppen är det mesta jobbigt - jag vet!!
Jag brukar vara konstant förkyld vintrarna genom... så har det varit de senaste 25 åren. Utom denna!!! Kors i taket! Jag har inte varit förkyld sen augusti. Helt otroligt. Vid denna tid har jag normalt gjort 3-4 omgångar. Peppar peppar...

Men att vara förkyld och sen på topp i butiken, bära grejer, pynta och fixa... det tar på krafterna.

Tur att du kan pigga upp dig med lite loppis!! Fina rivjärn hittade du ju... och kängan är underbar!!

Krya på dig nu och var rädd om dig!!

Kram
Willewira

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jobbigt med varor som kommer i stora lass och så vara förkyld. Men det var kul med loppisen, det vita rivjärnet var härligt skrot. Krya på dig nu gumman.
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Krya på dig nu..

Kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det är hur kul som helst att gå på loppis, man vet aldrig vad man hittar.
Kram Anette

En Doft Av Lavendel sa...

Ja gudars va snö vi fått, men idag är det fin fint väder, bara hoppas det håller i sig ;)

Alltid jul med loppis =)

Krya på dig tjejen!

Kraam Benita

Bibbi sa...

Hoppas du kryat på dig;)
Kul med loppis, men här är ofta inga roliga:( Mer som antikmässor. Dyrt eller riktigt noll.
Du verkar ha riktiga fyndögon du.

Jag och maken ska på Buddy Holly på fredag. Längtar så djuriskt:) Roligt att ha något kul att se framemot.

Ha det gott
Kram

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Melinda!

Ja här är det snöras och det snoras också!

Och en massa pallar med varor,,, visst är det roligt med allt som kommer bara man väl fått upp det!!!

Vi åker till Kina på fredag och besöker våra fabriker och hoppas vi ska få ihop lite mer nyheter för höst&jul!

Hoppas du mår bättre!

Var rädd om dej,,
KRAM E-K/noll54/DOMMO