tisdag 29 september 2009

Ännu finns det…

Tid att rösta och vara med och tävla om fina priser i min undersökning.

På torsdag avslöjas vinnarna!

29

Och ännu blommar min New Dawn med sina ljuvt rosa och väldoftande rosor.

Det är nästan så att om man skulle titta ut tro att det var sommar igen.

När man däremot går ut så håller man på att frysa nästippen av sig…hujedamig!!!

28

Det var frost här i morse nämligen…och längre upp i dalarna så snöade det i en hel timme igår!!!

Uschiamig, jag vet INTE om jag är redo för snö, slask och kyla ännu.

27

(Min höstplantering)

Emigrera kanske???

P & K

Melinda

17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken vacker hötsplantering du gjort Melinda, har sagt det förr men säger det igen, du har verkligen öga för det vackra och ett sinne utöver det vanliga...

Du skrev du hade sänt mail, jag är inte hemma just nu, läser bara gmailen men kollar i morg kväll, vi hörs! Mari.

Malmkakan sa...

Usch ja, i morse fick jag skrapa rutorna på bilen innan jag åkte...brrrr och inga handskar hade jag heller. Dom har man ju inte packat fram än.

Vilket vackert höst-arr du gjort!

Ha det gott!
/ Cecilia

Anki sa...

Nepp inga superkraftstips, hihi...å jag har oxå hamnat i bloggkoma vet du...nu går det trögt!!
Å jag hittade mycket fint hos dig, så det kommer nog ett mail nån dag...eller röksignal, hihi..
Ja fy vad kallt det har blivit, här har det oxå varit frost...usch...
Men dina rosor är ju fortfarande vacka...skönt att få njuta så länge det går!

Kramis Anki

Photo by Maria sa...

Ja lite kallt är det ute nu minsann och kallare lär det ju bli.. Men jag gillar kylan bara det är fint väder samtidigt.. Inte så skönt om det är regn eller snö..

Vacker höstplantering du gjort..

Kram
Mia

lottens vita och gröna sa...

nääää nämn inte snö, fyyyy jag är däremot sååå för hösten! vilken härlig höstplantering du gjort sötis!!! hoppas verkligen att det blir av med vår helg där...
varmkram lotten potten
och på torsdag är det turlotten, känner det, hihi!

Inspiration i vitt sa...

Hej Melinda, tänk att du har såå fina rosor fortfarande. I morse var det alldeles vitt på gräset så nu börjar det med kyligare dagar. Så höstigt fint du har gjort din plantering.
Ha en fortsatt goo vecka och kram på dig/ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja emigrering är väl typ det som hägrra här också. Usch jag längtar inte efter kyla och snö. Trots att jag är norrlänning :P

Planterade en New Dawn i våras här och den har också blommat länge i höst. Vilken tacksam sort.

Skickar dig en värmande kram i höstvädret

Viveka

LantlivsAnette sa...

Jaa, ujjj vad kallt det har blivit nu..brrrr...
Men hos dig så blommar det så vackert ännu !!
Mailar dig sen..
Kraaam Anette

blomsterboden i skanör marie sa...

Snö fy ,bubblan. det kan vi vara utan en stund till. Tror i och för sig inte att vi får snö på ett bra tag än, här i Falsterbo, men man kan aldrig veta.
Fen otroligt vackra skålen, krukan du har din höstplantering i, var har du fått tag i den?? Är det Affari??? Jag bara vill ha en sån, dom är såååå fina.
Ha en härlig dag och n
jut av dina vackra rosor.

Kramkram Marie

Ett hus i vitt sa...

Såå fint du har gjort med höstplanteringen, vilken vacker "bajla" du har satt dem i! Brrr här är kallt också mössorna åker på nu på väg till dagis. Ha en fin vecka!! Kram, Anette

Viola sa...

Jag håller nu tummarna denna stora ag..:) nog är det kallt och ruggigt just nu...är ju ingen vän utav höst, hit med värme och sol istället, ha en bra dag, kramen

Tiol sa...

Underbara rosor, och just denna rosen är bara så otroligt vacker. Jättefint arrangemang med blomster du har gjort.
jag tänker i alla fall gå i ide ganska snart, och kika ut igen när det blir vår, är det någon som jag som inte tål detta kalla, som hänger på?
Massor av kramar//TINA

Galleri Hönshuset sa...

Halloj, allt väl?

Vilken ros =) Så fin den är...Mina rosor blommar inte mer, nu verkar dem vila inför nästa säsong...

ha det gott. Kram Pirre

fröken knopp sa...

huu..ja..även i blekinge är det kallt..!! Vilken härlig höst plantering..skålen kommer från affari va?? urläcker!! Affari ligger inte så långt här i från mig..o en gång i månaden har dom outlet..Jag är stammis!!! hihi...

Kramar elin

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Oj, snö redan?! Det lät int särksilt skoj. Inte än :(

kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Cathrin sa...

Här i skåne är det också kallt om mornarna men snön dröjer förhoppningsvis länge än. Så otroligt vacker ros! Och även om det är hopplöst med kyla så kan det ju vara ganska vackert med både frost och allt annat som hör hösten till (tex frostnypna rosor kan vara fantastiska och alla vackra höstarr. man kan göra). Njut av solen så länge den varar i alla fall!

Hälsningar

Cathrin

Lotta-livets väv sa...

Vilken vacker höstplantering! och rosen, så bedårande. Bilden gav ett ögonblick av stillhet och ett ögonblick av njutning. En utslagen rosa ros.....
Ja, visst är det så sant som dikten säjer: strunt är strunt och snus är snus, om och i gyllne dosor, och rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor. Gustaf Fröding ...
Kram till dig från ett regnruskigt Värmland