söndag 2 november 2008

Mitt vita vinterland...

Hoppas att ni njutit av helgen...det har jag :-).

Det har varit riktigt skönt att vara lite ledig. Jag har hunnit med att vara på familjemiddag hos mamma (tack), varit ute i friska luften, rensat och plockat undan sommar och höstkläder. Jag har tom hunnit med att åka och shoppa, det ni ;-).

I går och idag har det varit fantastiskt väder. Takdropp från hustak och fönsterbläcken har gjort att man skulle kunna tro att vi befinner oss i mars och inte i början av november.

Igår var vi till Smedjebacken, passade på att besöka Yvonne på Speglingar eftersom hon hade loppis i sin f.d butik. Sedan åkte vi till Nisses. Vad jag shoppade för ni se en annan dag. Nu får ni nöja er med lite naturbilder ifrån ett snöigt Dalarna.


























Visst är det konstigt att man vänjer sig så snabbt med en ny årstid?

Jag tyckte nyss att barnen började i skolan efter sommarlovet och nu efter två dagars snö så tycker jag att det är hur normalt som helst.

Snart är julen här...min absoluta favorithögtid :-).

På återseende.

Kraam
Melinda

25 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka vackra vinterbilder!!!
Ja, nu längtar man verkligen till advent!!
Och självklart längtar jag till Dalarna ,som är är vackrast på jorden både sommar som vinter!
Kram från Marie som har Dalarnaabstinens.....

Mamma Linda sa...

Ja, det har verkligen varit en fin helg.
Jag har utmanat dig.
Kram Linda

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Åhhh vilka ljuvliga vinter bilder !! Här har vi bara lite, lite snö ännu...men så fort snön kommer så får man liksom julkänsla i kroppen, nu längtar man verkligen till advent...
Ha det gott
Kram Anette

Tiol sa...

Vilken tur att man som jag bor i detta vackra Dalarna:o)Får njuta av detta vackra varje dag.............mmmmmmmmmmmmm!
Å vad du är fantastiskt duktig på att ta kort Melinda, värsta proffsiga fotografen, jättefina bilder.
Kram och snart på återseende, Tina i Falun

smultrongården sa...

Men Melinda vilka vackra bilder du visar! Står huset på er gård??
Hur fint som helst.
Ja, tack o lov att vi blev utan snö säger jag bara...
Ha det bra!
Kram Eva

Inspiration i vitt sa...

Hrj Melinda, ojoj vilket vinterlandskap är det såå mycket snö hos dig, här finns inte en snöflinga och tur är väl det för jag har inte plockat in alla trädgårdssaker ännu.
Kram på dig och ha en trevlig vecka/Ingela.

Nettan sa...

Å vilka underbara bilder..längtar verkligen efter snö! Kul att jag hittade hit, gillar verkligen ljuslampetterna du hade gjor om! Superfina!!
Kram Nettan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina vinterbilder du har tagit!!! Jättefina,oj, har vi så mycket snö, har varit borta ett par dgr: ) Yvonnes loppis hade jag med velat besökt! Mari.

Jenny Oak Fae sa...

VACKRA bilder!!!

KRAM, Jenny

<3

Dalatorpet sa...

Fina vinterbilder!! ja julen är mysig

annaslantliv sa...

Vilken fin helg vi haft! Och vad fint det är i Dalarna!

Kram Anna

Malmkakan sa...

Vilka härliga bilder du tagit - kontrasterna med det snötäckta äpplet och blosterknoppar med snö...

Jenny Oak Fae sa...

Tack vännen...min diet består just nu av frallor & Coca Cola...så jag hoppas att det ska hjälpa..!

KRAM, Jenny

<3

Björk o Äng sa...

Vilka vackra bilder och vad mysigt det ser ut med snö. I mina trakter blir det sällan snö alls utan det är mest grått och slaskigt. Lite synd eftersom snön lyser upp en hel del. Jag får njuta av alla bloggar med snöbilder istället och bara drömma vidare... :D

/Camilla - en flitig läsare av din blogg sedan ganska långt tillbaka

vinklar o vrår sa...

Vilka vackra bilder du visar!

Tack för hälsningen hos mig!

Nu måste jag läsa ikapp mig här hos dig. Blir inte så mycket tid över till bloggande nu för tiden... men ibland så får jag sitta en stund i alla fall :)

Kram
Mia

Jenny Oak Fae sa...

Om jag säger så här...det är INTE magkatarr längre...utan ett tillstånd av "hålla mig i närheten av toaletten"-tillstånd..!

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

PS.Det är vispad Coca Cola jag dricker...DS.

smultrongården sa...

Hahaha, ja det vore väl nåt med en nervikt Melinda!!! Vi tog en superbillig resa o tänkte ta den på sterling, men då var norweigan billigare, tack o lov. Vi best 1 v innan konkursen...puh!
Har aldrig varit i Provence skulle vara så kul att besöka antikmarknader. Vet du nåt??
Jag kollar grankransen i morron.
Goodbye! Eva

annaslantliv sa...

Förresten, imorgon ska jag ringa någon konsumentombudsman av nå slag. Ska ta tag i detta nu.
Får bli ett slut!

Jag har en utmaning till dig hos mig om du känner du har lust.

Anna

Anonym sa...

Oj, vilka fina bilder du bjuder på. Känns konstigt att se snöbilder nu. Här på västkusten har vi bara frost då och då. Barnen längtar efter att få åka snow racer...
Kram, Annica

lottens vita och gröna sa...

hallå du goa! nääää nu var det länge sen jag skrutta in här, jag har lapat och glott och klickat och njutit nu en lååååååång stund, melinda kan man köpa aktier i dig, fniss! vill till din fina butik, suck! och allt ditt pysselande som kommer till dig mitt i natta, det gör mina med, hihi! kom på härromnatta om en krona i taggtråd...ska få till det nån dag när suget kommer!!! tänk att ni har vinter, antigen det elelr inget, hatar det här slaskgråååå, här i stockholm har ju vintrarna de sista åren varit så usla! skulle skriva i vigheter till dig men nu väntar kudden, nattinatt min kära vän! lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Så vackra bilder du har tagit. Du är en så bra fotograf. Ja det är konstigt att man vänjer snabbt, men jag skulle vlija veta vilket väder det blir framöver så man skan få lite ordning i hallen. Nu är det både höst och vinterkläder i en enda röra. Undrar vad du shoppade då, *s*.

Kram
Ullis

lottens vita och gröna sa...

hej melinda!
du jag ska fota växten, den heter faktiskt lammöron, förrut i ett tidigare inlägg så var den en som frågade om det var "riktiga" alltså bäääöron, jösses, är väl ingen sadist ju, hihi!
kommer bilder raring! kramkram lotten

Anonym sa...

Hej Melinda, Jösses vilka fina vinterbilder du tagit! Du har verkligen lyckats fånga allt det vackra som vi har runt knuten.. Det är härligt att vara kulla.. Hoppas du har massor att göra i butiken! Kram Titti Gruvgatan13

Anonym sa...

Va roligt det var att träffa dig på NIsses:)
Det var ju som sagt ett tag sedan sist, tänk va åren går! vilka fina små killar du hade med dig. jag har allt sett Matilda på något foto i bloggen också. Det är väl på våra första man fattar att åren går. Alfred är längre än mig, nästan så att Elvira också är det.Jajja, jag pratade ju med Jeanette (när vi va i affären) och jag sa åt henne att vi skulle åka från varsit håll och kika in i din butik.
Du har verkligen fått till det, väldigt snyggt och smakfullt:)

Vi hörs vidare! Kram Maria Holmström
nu fattar jag inte vart jag ska skriva in min mejladress:0