onsdag 19 november 2008

Kan man få för många kransar???

Hej alla.
Jag insåg efter mitt senaste inlägg att jag nog är väldigt gammal, hahaha.
Vissa av er hade ingen aning om vad jag pratade om för julkalender, oups! Så kan det gå ;-).
Jag fick svar på vilken växt det var jag gjort min hjärtkrans av. Den heter Linneá, tack för det.

Tänkte visa er några av mina andra kransar jag har. Jag älskar kransar, tycker att det är ett bra sätt att dekorera hemma. Det behövs inte så mycket mer för att det ska bli en blickfång.

Jag har även fått en utmaning av Violas Romantiska Hem, tyckte den var lite smårolig så här kommer den:

TALET ÄR FEM

5 SAKER SOM JAG GILLAR:

1. Min familj...
2. Lära känna nya härliga människor...
3. Att få umgås med mina vänner...
4. Älskar att få vara hemma och bara pyssla, det händer ju inte så ofta numera...
5. Att få gå på loppisar och känna den där underbara känslan i kroppen att här kanske jag hittar det stora fyndet...

Har gjort en stor stjärna med mossa av en stomme som jag säljer i butiken. Jag virade runt silvertråd och satte dit en gammal ljushållare som dekoration.

5 SAKER SOM JAG INTE GILLAR

1. Oärliga människor som drar fördel av andra för sin egen vinnings skull...
2.Avskyr att tappa bort saker, blir galen när jag inte hittar något som jag vet att jag nyss sett...
3. Mörka novemberdagar med snöslask ...
4. Idioter som utnyttjar barn och djur, de är totalt försvarslösa...
5. Att frysa, när temperaturen går under 20 grader här hemma så skjuter min temperatur i höjden ;-)...


Denna bild har ni sett förut men nu är det fokus på kransen. Den som Vilmer hade på huvudet när han döptes.


5 HÄR GÄLLER DET FAVORIT MAT OCH DRYCK

1. Schweizernöt, nähäää, är det ingen mat...veeem har sagt det???
2. En Martini Bianco med sockerdricka och is en varm sommardag...
3. Ostgratinerad rådjurssadel med kantareller och råstekt potatis...
4. Potatisgratäng...skulle nog kunna äta en hel form själv...
5. Thaimat

Ett enkelt rönnbärshjärta som jag gjort för många år sedan.
OCH SLUTLIGEN DET SISTA:
5 FAVORITMUSIK

1. Enya...
2. Abbalåtar har tagit mig i anstorm igen efter att ha sett Mamma Miafilmen, man blir ju så glad...
3. Vacker julmusik just nu...
4. Takida
5. Filmmusik som får en att rysa av välbehag...

Dessa har ni också sett förut. Hänger på mitt köksskåp. Det börjar dock bli hög tid för dessa att gå i ide. Nu ska de bytas ut till lite mer juliga kransar.

Nu är det meningen att 5 andra bloggare ska ärva denna utmaning. Jag vill gärna ge den till de som känner att de vill anta den, så varsågod, det är fritt fram :-).

Nu får ni ursäkta den dåliga bildkvalitén men jag var tvungen att dölja det hemska utanför dörrarna...därför ändrade jag lite i skärpan, haha, tack gode gud för Picturemanager :-).

Dessa underbara kransar har jag köpt av LantlifsAnette.

Jag gillar egentligen inte fejk men dessa är verkligen naturtrogna...och inte barrar de heller :-).

På återseende go vänner.

21 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så mycket fin du gjort! Och kul läsning om dig:)

De fina kransarna från Kalix har jag också spanat in;) Jag får dock hoppas att hon tar in dem även nästa år..då de inte ryms i min budget i år tyvärr;(
Men jag hoppas få in dem i nästa års julbudget!

Susanne

smultrongården sa...

Picturemanager - now we talking...

Så långt har vi inte kommit här på vischan. Dock borde vi det!

Ursnygga kransar du har i alla fall.

Jag var uppe med tuppen - ska ut till min julmarknad nu - ska bli så himla skoj!!

Ha det bara så bra!! kramar Eva

Golden&Vitt sa...

Såå fina kransar, jag längtar att få hänga upp julkransar bara jag skulle få ett kök, vardagsrum sovrum..hi hi Jag är optimist tror och hoppas att jag får allt färdigt till jul.

Ha det bra/ annika

Tina sa...

Hej...den här fina bloggen har jag missat. Vad kul att du hittade till mig via Jema Rose, lycka till i utlottningen av julstrumpan. PS. Jo då jag säljer även till butiker...

Designe sa...

Så många fina kransar och jättefin stjärna oxå! Jag har oxå hittat de fina grankransarna, de är så täta och fina och ett plus är ju att de inte barrar :)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så många vackra kransar!! Och de där på de vackra dörrarna, vilka dörrar! Anettes kransar blev ju som pricken över i där! Mycket fina kransar, jag har faktiskt gjort någgra enkla mosshjärtkransar, men så mycket mer pysslande blir det nog icke... Va kul att läsa om dig, kan skriva under på allt, under rådjurssadlen, för det har jag aldrig ätit: ) Mari.

LantlivsAnette sa...

Åhhh..åhhh...sååå vackert, jag blir alldeles till mig nu..
Roligt att läsa lite om dig, jag ser att vi är rätt lika du o jag..
Kransar, dessa ljuvliga kransar...man kan aldrig få för många av dom..och jisses vad fint det blev med grankransarna där på dina vackra dörrar !!
Ha det gott
Kraam Anette

Anonym sa...

Pst, tack för din rara kommentar och till Säter är det inte långt för mej, jag har ju 25 mil till jobbet i dag: ) Mari.

Lotta sa...

Herregud...de som missat trolltider har verkligen missat något:) Min absoluta favorit också...gammal...nä:)
Får se vad de är för någon kalender iår...
Kram Lotta

Lilla Frun sa...

Hej Melinda!
Håller med dig om att Trolltider är den bästa kalender som visats ( tror att vi är nästan samma årgång). HAr man missat den har man missat mycket...
TAck snälla för att du lade undan varorna till mig. Längtar tills det är dax att få bli serverad fika ute i servisen.
Men först vill vi njuta av lite jul och julpynt.
Maria

marianaskeramik sa...

va vet inte folk vem Dorabella är?
har dessutom för mig att denna julkalender gick i repris...
tokfina kransar
ha de gott
marianaskeramik

Tulipa sa...

Härliga kransar och kul läsning om dig!
Kram Tulipa
(Har aldrig hört talas om Picturemaker...)

Malmkakan sa...

Hej Melinda!

Va roligt det va att träffa dig.
Du har så mycket fint i din butik och man blir alldeles varm inombords när man strosar runt där.
Fick massvis med inspiration så nu är det väl bara att börja "adventa" här hemma.

Du förresten jag tror att du har länkat till fel blogg för julstrumpetävlingen. För där jag hamnar finns inte en julstrumpa så långt ögat når...
Eller är det jag som är ute o cyklar?

Vi hörs!

Kram, Cecilia

Anonym sa...

Hallojsan!

Så man är gammal om man kommer ihåg Trolltider!!!!

:D

Tur att jag är helt befriad frånåldersnojja då.

Kul att läsa ännu lite mer om dig, börjar allvarligt fundera på om vi är några "gamla" tvillingsjälar som bara råkade hamna på olika ställen i det här avlånga landet. Jag har fått samma utmaning från en annan bloggerska som jag ska ta mig an i helgen.

Härliga kransar, det kan man verkligen inte få fööör mycket av

Må så bäst i helgen

Kram Lena

Anonym sa...

hej! Såg att du gillar enya och julmusik, då bara MÅSTE du köpa hennes nya skiva!! Den är en så otroligt mysig julskiva!:) Tack för en underbart fin blogg! Kram josefine

Unknown sa...

Hej Tjejen!!

Kände på mig att du var i min ålder ti-hi...-73!!! Jag blir nog aldrig heller äldre i sinnet än 22 med mina bakelser, dockskåp, tårtor och rosa prinsessor!! hi-hi...=) Det är tur att man inte behöver ha allt sådant inne, utan kan ha en hel del av det i butiken och se sig mätt på...!! =)
Visst var det mysigt på Lustfyllt?? Man bara gapade och gick runt..hi-hi..Underbara kransar mm du gjort..sååå fina! Gillar även Lantlivs Annettes kransar då de ser rätt naturtrogna ut. Vanliga granris kransar går ju knappt ta in förräns de barrar!! =/
Så mysigt att titta förbi dig och din söta butik lite då och då...Sååå mysig och inspirerande!!

Ha en underbar dag! kramar Malin

Krusidull sa...

Hejsan Pinglan
Hm.. vaddå snacka om ålder och trolltider kalender.
Vad sägs om teskedsgumman!!!
Känn på den du...
Kram
Krusidullan

Hanna & Hugo sa...

Vilka fina kransar du gjort =)
Å vilka fina pardörrar du har i dit hem.
Kram på dig & Trevlig Helg.

Ullis/Leva på landet sa...

så kul att få veta lite mer om dig. man kan definitvit inte få för mycket kransar. Härliga bilder du visar.

Hoppas att helgen blir bra!
Kram Ullis

Ett hus i vitt sa...

Åh vilka underbara inspirerande kransar du visar!! Här ska det kransas lite till butiken, om jag hinner :-D. Ja just ja, jag skulle ju andas också ;-). Är väl det jag gör just nu, när jag myser runt i bloggvärlden. Kram, Anette

Anonym sa...

...sitter på tåget och läser Pralin. Jättefin annons du hade, trevlig helg! Mari Guldkant.